Soundcraft 800B

Collapse
X
Collapse
+ More Options
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wim
    • Oct 2003
    • 6

Soundcraft 800B

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze tafel en mij wat meer kunnen vertelellen hierover.
    Ik ben bezig met de aanschaf van een mengtafel voor een poppodium, en heb al het e.e.a. tweedehands gevonden. Echter ik zit een beetje verlegen om wat feedback.

Stel je zou de keus moeten maken tussen een 800B en een Midas Venice 320, wat zijn de voor en tegens.(ikzelf heb er wel een paar).

Wim
  • cobi
    • Aug 2002
    • 1083

Een 800b? Je bedoelt waarschijnlijk de B800, dat is toch een Broadcast tafel van Soundcraft? Volgens mij is die ook een iets andere prijsklasse als een Venice.
    Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• wim
      • Oct 2003
      • 6

Het is een 800B, een tafel uit een oude lijn.
      Hij is terug te vinden op de site van Soundcraft, onder het kopje classic.

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

200, 400, 600, 800, uit de oude doos. Of zeer grondig reviseren, of toch die nieuwe midas. Qua klank zijn die oude beestjes zeker niet verkeerd, maar storingsgevoeligheid neemt nu een maal toe met de jaren. En als je'm wilt reviseren ( alle pots en faders vervangen) ben je ook een enorme smak tijd en geld kwijt. En aangezien het niet voor jezelf is : Midas nemen, met garantie etc...

Comment

• musicjohn
          • Aug 2001
          • 1102

citaat:ik zit een beetje verlegen om wat feedback
          Gewoon de gain van je mic wat verder open draaien. De rest komt vanzelf !!! [)]

Nee, zonder gekheid, de B800 is (was) een oerdegelijke tafel. Zelf ook mee gewerkt in theater. Maar wel een beetje "Niet meer van deze tijd". Ik denk dat, wanneer je hem voor een poppodium wilt gaan gebruiken, je nogal wat commentaar zult gaan krijgen van bezoekende bandjes met eigen technici.

Daarnaast moet je je ook afvragen in hoeverre onderdelen nog (snel) te leveren zijn indien er zich een technisch mankement voor doet.

Geef ons eens een indicatie van jouw budget, misschien dat er wat alternatieven ge-opperd kunnen worden.
          Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• som
            • Nov 2002
            • 787

citaat:Geplaatst door **************

200, 400, 600, 800, uit de oude doos. Of zeer grondig reviseren, of toch die nieuwe midas. Qua klank zijn die oude beestjes zeker niet verkeerd, maar storingsgevoeligheid neemt nu een maal toe met de jaren. En als je'm wilt reviseren ( alle pots en faders vervangen) ben je ook een enorme smak tijd en geld kwijt. En aangezien het niet voor jezelf is : Midas nemen, met garantie etc...
            reviseren hoeft niet direct noodzakelijk te zijn,
            ik heb zelf een soundcraft 200b uit 88 en de schade tot nu toe is minimaal
            het is dus best mogelijk om een oude maar strakke tafel te kopen.
            verder lees ik dat het om een poppodium gaat.
            de meeste gasttechnici die je gaat krijgen uit dat hoekje van de muziek zullen een oude maar strakke tafel van dit type zeker weten te waarderen.
            dit soort tafels is nou een keer gewoon meer rock&roll[]
            Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• som
              • Nov 2002
              • 787

citaat:Geplaatst door musicjohn

citaat:ik zit een beetje verlegen om wat feedback
              Gewoon de gain van je mic wat verder open draaien. De rest komt vanzelf !!! [)]

Nee, zonder gekheid, de B800 is (was) een oerdegelijke tafel. Zelf ook mee gewerkt in theater. Maar wel een beetje "Niet meer van deze tijd". Ik denk dat, wanneer je hem voor een poppodium wilt gaan gebruiken, je nogal wat commentaar zult gaan krijgen van bezoekende bandjes met eigen technici.

Daarnaast moet je je ook afvragen in hoeverre onderdelen nog (snel) te leveren zijn indien er zich een technisch mankement voor doet.

Geef ons eens een indicatie van jouw budget, misschien dat er wat alternatieven ge-opperd kunnen worden.
              owh niet alles gelezen[:I]

foutje van de mij,

maar niet meer van deze tijd?
              wat ik langs de weg hoor is juist nog wel waardering voor dit soort tafels ondanks dat ze inderdaad oud zijn.(zolang ie maar niet gammel is)
              wat is er bijvoorbeeld (wezenlijk) veranderd aan de midden range tafels over de jaren.
              ze beschikken allemaal over min of meer dezelfde toonregeling e.d.

wat onderdelen betreft de oude tafels zijn meestal gemaakt met standaard delen welke bij de meeste electronica zaken te krijgen zijn, dit in tegenstelling tot de meeste moderne tafels, dan ben je direct op de leverancier aangewezen.

met de groeten van leen
              Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• jurjen_barel
                • Jun 2003
                • 3150

citaataarnaast moet je je ook afvragen in hoeverre onderdelen nog (snel) te leveren zijn indien er zich een technisch mankement voor doet.
                Is dat het enige?
                Stel dat de tafel nou helemaal kapot gaat (oorzaken laat ik in t midden), krijg je bij een nieuwe Venice nog wat uitgekeerd van de verzekering. Maar zo'n oud tweede handsje (gaat 't hier om?) is nu al lang afgeschreven lijkt me.

Trouwens, als je veel met zulke mengpanelen werkt en een automatiek hebt met alles wat er op zit, dan is misschien de Midas Venice niet de beste optie. Om eerlijk te zijn: nooit mee gewerkt , maar wel iets over gelezen. http://www.sale.nl/support/techdocs/article.asp?ID=38

Weinig ervaring met mixer met meer dan 4 kanalen , dus eigenlijk heb k nie t zegt me mond open te trekken, maargoe...

Suc6,
                Jurjen

Comment

• wim
                  • Oct 2003
                  • 6

Wat betreft "uit de tijd" moet ikzelf concluderen na een bezoek op de site van soundcraft dat de toonregeling auxen, routingmogelijkheden e.d. exact gelijk is aan een A&H GL3300.
                  Wim

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

citaat:Trouwens, als je veel met zulke mengpanelen werkt en een automatiek hebt met alles wat er op zit, dan is misschien de Midas Venice niet de beste optie. Om eerlijk te zijn: nooit mee gewerkt , maar wel iets over gelezen. http://www.sale.nl/support/techdocs/article.asp?ID=38
                    Kijk, hier wordt ik dus nou weer schijtberoerd van, een artikeltje van een idioot, met meer pertinente voudten ( stukje over delay-stacks bv..) dan waarheden, gepost door iemand die 4 kanaals al een uitdaging vindt.

wim, hij staat hier ( niet voor verkoop!!!!), en je mag er mee komen spelen.

Comment

• cobi
                      • Aug 2002
                      • 1083

citaat:Geplaatst door wim

Wat betreft "uit de tijd" moet ikzelf concluderen na een bezoek op de site van soundcraft dat de toonregeling auxen, routingmogelijkheden e.d. exact gelijk is aan een A&H GL3300.
                      Wim
                      Er is in de laatste jaren niet alleen aan mogelijkheden een hoop veranderd. Ook aan de geluidskwaliteit, bewtrouwbaarheid en andere toch wel belangrijke zaken is gewerkt. Ik werk af en toe nog wel eens met een 'good old' 200b. Qua klank is dit helemaal geen verkeerde tafel (beter dan een delta of een k1 naar mijn mening), maar je merkt toch wel dat 'ie een dagje ouder wordt. Gains die haperen, L-R uit die verschillende signaal sterktes uitsturen, dat soort rare geintjes
                      Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• davinci
                        • Sep 2003
                        • 19

citaat:Geplaatst door cobi

citaat:Geplaatst door wim

Wim
                        Er is in de laatste jaren niet alleen aan mogelijkheden een hoop veranderd. Ook aan de geluidskwaliteit, bewtrouwbaarheid en andere toch wel belangrijke zaken is gewerkt. Ik werk af en toe nog wel eens met een 'good old' 200b. Qua klank is dit helemaal geen verkeerde tafel (beter dan een delta of een k1 naar mijn mening), maar je merkt toch wel dat 'ie een dagje ouder wordt. Gains die haperen, L-R uit die verschillende signaal sterktes uitsturen, dat soort rare geintjes

ONGELOOFLIJK!!

ga even een 200b met een 800b vergelijken zeghee.
                        als je niks weet over een tafel ga dan ook niet reageren met allerlei onzinnige opmerkingen.
                        sorry dat ik zo reageer maar ik vind dat er op vragen meestal door dezelfde mensen met rare antwoorden wordt gereageerd.

over de 800b kan ik zelf heel kort zijn.
                        is het een goed onderhouden tafel? dan zou ik hem kopen als hij niet te duur is. zo'n tafel is in elk geval veel goedkoper dan een nieuwe.... en heb je eens een paar onderdelen nodig? wij hebben genoeg onderdelen om de eerstkomende tien jaar nog door te kunnen gaan met repareren.
                        wel een goede tip. als de tafel een beetje krakende e'/of haperende faders heeft kun je dit binnen een dag allemaal zelf weer schoonmaken. je kunt de kanalen(broodjes) 1 voor 1 uit de tafel schroeven, de fader er af halen en jawel! de fader kun je makkelijk uitelkaar halen en schoonmaken met wat contactspray en een wattenstaafje. schrik niet van de hoeveelheid rommel die je er af veegt. dan alles weer inelkaar zetten en je kunt weer een jaartje schuiven.

helaas is mijn livelingstafel, een 800b, vorige maand uiteindelijk verkocht aan iemand die een studio opnieuw opbouwt. hij blij ik verdrietig. zo'n oud beesjte is echt rock and roll!

en ik moet zeggen: in het clubcircuit zul je zeker geen commentaar krijgen als je deze tafel hebt staan mits hij geen storingen heeft.

groet,
                        vince
                        geluid is niet licht maar licht maakt soms wel geluid....

Comment

• twtia
                          • Jun 2002
                          • 77

precies Davinci,

Wij hebben ook een 800 b staan en die is pas uit elkaar geweest op de hier boven beschreven manier. Sindsdien is de tafel weer als vanouds. Natuurlijk heb je met zo'n oude tafel meer kans op storingen, maar als je deze tafel voor een mooi prijsje kan krijgen zeker doen (die klank is zo heerlijk[:0]).

Groeten,

Gijsbert
                          sound, sorbets and surfing. The 3 most inportant things in life

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

Dat heet dus grondig reviseren. Ook wel makkelijk : de iets te lange weerstand en condensatorvoetjes kort afknippen, deze willen nogal eens tegen de massa van het broodje aankomen, met rare effecten van dien.

Comment

Working...