Garantie / retouren en herroepingsrecht
Herroepingsrecht
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht.
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddels als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Dowload hier het Europese modelformulier voor herroeping
Algemene informatie over ons retour- en garantiebeleid.
Er kunnen meerdere redenen zijn dat u een artikel of uw bestelling wenst te retourneren. Voor iedere reden geldt een aparte retour-procedure. Verzoek is dan ook om onderstaande procedures goed door te lezen en die aan te houden.
U krijgt van ons uiterlijk binnen 3 werkdagen een reactie op uw retour- of garantieaanvraag.
Voor meer informatie:
Om er voor te zorgen dat uw retourzending zo goed en vlot mogelijk afgehandeld kan worden, verzoeken wij u zich te houden aan deze procedures. Dit voorkomt vertragingen bij het verwerken van uw retourzending.
Indien er iets nog niet duidelijk is of u heeft een vraag over onderstaande procedures, neem dan contact met ons op.
Bij voorkeur via e-mail rma@licht-geluid.nl.
Garantietermijn
Wanneer u een product aangeschaft heeft en deze raakt onverhoopt defect dan is het goed te weten wat de garantietermijn is waar u recht op heeft. Één ding is zeker en dat is dat u bij J&H Licht en Geluid altijd verzekerd bent van een snelle afhandeling van uw garantie claim daar wij alleen zaken doen met de officiële en geautoriseerde inkoop kanalen. Op al onze producten is de garantie termijn van de leverancier van toepassing. Dit betekent op alle producten minimaal 2 jaar. Deze garantie geldt onverminderd de wettelijke rechten van de consument.
Op elke product pagina geven wij aan of er – buiten de wettelijke garantie – extra garantievoorwaarden van toepassing zijn. Op gebruiksgoederen zit geen garantie wanneer sprake is van een defect door veelvuldig gebruik. Fabricage foutenvallen wel onder garantie.
De volgende schadegevallen zijn uitgesloten van garantie (afgezien van schade door J&H Licht en Geluid of PostNL):
14 dagen zichttermijn (alleen voor consumenten)
Bij de aankoop van producten heeft u als consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 (veertien)dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens u.
Tijdens deze termijn dient u zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. U mag het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden.
Dat betekent in het algemeen dat u het geleverde product ook zal mogen uitpakken en zo nodig mag inschakelen en gebruiken zoals u dat in de winkel ook zou mogen.
Indien u van uw herroepingsrecht gebruik maakt, kunt u het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk- in de originele staat en verpakking aan het bedrijf retourneren, conform de door het bedrijf verstrekte instructies. Zie ook punt 5 op deze pagina.
De volgende producten zijn uitgesloten voor retour:
– software waarvan u de verzegeling heeft verbroken.
Retourbeleid J&H Licht en Geluid
U kunt diverse redenen hebben om uw aangeschafte product en/of producten te retourneren aan ons. Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn en om misverstanden en vertragingen te voorkomen hebben wij voor iedere reden een aparte retour procedure, het is belangrijk dat u zich in kennis stelt met deze procedures .
Het is belangrijk dat u in alle gevallen eerst het online aanvraag formulier invult en wacht op nadere instructies.
Zeer belangrijk in alle procedures is dat u het pakket te allen tijden gefrankeerd(dus met pakketzegel) naar ons opstuurt. Wij storten – indien van toepassing – deze verzendkosten weer retour aan u en nemen tevens de retour zending voor onze rekening. Uitzondering is een product dat wordt geretourneerd in de afkoelingsperiode.
LET OP: J&H Licht en Geluid vergoedt in sommige gevallen de verzendkosten, hiervoor gelden de volgende standaard tarieven:
· Nederland – € 7,50
· België – € 12,50
Retourprocedures
1. De bestelling wordt beschadigd aangeleverd
2. Defect product binnen de garantie termijn
3. Defect product buiten de garantie termijn
4. Bestelling komt niet overeen met wat er besteld is
5. Bestelling retourneren of ruilen binnen de afkoelingsperiode
1. De bestelling wordt beschadigd aangeleverd:
Wanneer u een bestelling krijgt aangeleverd die ernstig beschadigd is en u kunt al zien dat een of meerdere producten defect zijn, kunt u de bestelling weigeren. Neem daarna direct contact met ons op via het RMA formulier om een goedkeuring te ontvangen.
De bestelling dient u na goedkeuring en ontvangst van het retour formulier gefrankeerd op te sturen naar:
J&H Licht en Geluid
t.a.v. Afdeling Garanties & Retouren
Houtweg 6
4104 AB CULEMBORG
· Verzendkosten krijgt u van ons gecrediteerd, u heeft ook de mogelijkheid de bestelling of product bij ons langs te brengen zodat we het wellicht direct kunnen oplossen voor u
· Voor een snelle afwikkeling dient u bij de retourzending het ontvangen retour formulier bij te voegen
· U dient het product of de bestelling – indien redelijkerwijs mogelijk – in de originele verpakking te retourneren
· Zorg voor een goede omverpakking welke – indien redelijkerwijs mogelijk – om de originele verpakking heen zit.
· Let op dat u de retourzending gefrankeerd opstuurt, de verzendkosten worden aan u gecrediteerd
· Ongefrankeerde of onder rembours opgestuurde pakketten worden niet door ons geaccepteerd
2. Defect product binnen de garantie termijn:
Het product dient u na goedkeuring en ontvangst van het retour formulier gefrankeerd op te sturen naar:
J&H Licht en Geluid
t.a.v. Afdeling Garanties & Retouren
Houtweg 6
4104 AB CULEMBORG
· Verzendkosten krijgt u van ons gecrediteerd wanneer het product retour is ontvangen binnen 3 maanden na ontvangst, u heeft ook de mogelijkheid het product bij ons langs te brengen
· Voor een snelle afwikkeling dient u bij de retourzending het ontvangen retour formulier bij te voegen
· U dient het product of de bestelling – indien redelijkerwijs mogelijk – in de originele verpakking te retourneren
· Zorg voor een goede omverpakking welke – indien redelijkerwijs mogelijk – om de originele verpakking heen zit.
· Let op dat u de retourzending gefrankeerd opstuurt, de verzendkosten zullen aan u worden gecrediteerd.
· Ongefrankeerde of onder rembours opgestuurde pakketten worden niet door ons geaccepteerd.
3. Defect product buiten de garantie termijn:
Mocht het voorkomen dat uw product buiten de garantietermijn defect gaat dan kunt u mits het artikel bij ons aangeschaft is als nog bij ons terecht voor een snelle herstelling van uw product. Dit gebeurd op basis van onderstaande voorwaarden en voorschriften.
Het product dient u na goedkeuring en ontvangst van het retour formulier gefrankeerd op te sturen naar:
J&H Licht en Geluid
t.a.v. Afdeling Garanties & Retouren
Houtweg 6
4104 AB CULEMBORG
· Verzendkosten zijn voor uw eigen rekening, u heeft ook de mogelijkheid het product bij ons langs te brengen
· Wij rekenen per product € 40,- incl. btw onderzoekskosten, daarbovenop komen de netto herstellingskosten van de externe hersteldienst of de hersteldienst van de importeur
· Beneden de € 150,- incl. BTW herstellingskosten geven wij geen kostenindicatie af, hierboven wordt u te allen tijden geïnformeerd met de vraag als u het product als nog wilt laten herstellen
· Wilt u het product na op sturen niet laten herstellen of er blijkt niets te herstellen zijn dan betaalt u minimaal de € 40,- incl. btw onderzoekskosten en eventueel de onderzoekskosten van de externe hersteller
· Voor een snelle afwikkeling dient u bij de retourzending het ontvangen retour formulier bij te voegen
· Zorg voor een goede verpakking van het product zodat er geen transportschade kan optreden, het transport is te allen tijde uw eigen risico
· Ongefrankeerde of onder rembours opgestuurde pakketten worden niet door ons geaccepteerd
4. Bestelling komt niet overeen met wat er besteld is:
Komt de bestelling niet overeen met wat u besteld heeft dan kunt u dit uiteraard terug sturen. Neem vooraf wel eerst contact op met onze afdeling Garanties & Retouren, mail naar rma@licht-geluid.nl.
Wij zullen dan zorg dragen dat u het juiste product als nog zo spoedig mogelijk opgestuurd krijgt, van belang is wel dat u het verkeerd geleverde product binnen 14 dagen aan ons retourneert.
De foutieve levering dient u gefrankeerd op te sturen naar:
J&H Licht en Geluid
t.a.v. Afdeling Garanties & Retouren
Houtweg 6
4104 AB CULEMBORG
· Verzendkosten krijgt u van ons gecrediteerd, u heeft ook de mogelijkheid de bestelling of het product bij ons langs te brengen zodat we het wellicht direct kunnen oplossen voor u
· Voor een snelle afwikkeling dient u bij de retourzending het ontvangen retour formulier bij te voegen
· U dient het product of de bestelling – indien redelijkerwijs mogelijk – in de originele verpakking te retourneren
· Zorg voor een goede omverpakking welke – indien redelijkerwijs mogelijk – om de originele verpakking heen zit
· Let op dat u de retourzending gefrankeerd opstuurt, de verzendkosten worden aan u gecrediteerd
· Ongefrankeerde of onder rembours opgestuurde pakketten worden niet door ons geaccepteerd
Contact Formulier:
Klik hier om naar het formulier te gaan waar u een retour kan aanmelden. Dit formulier komt uit bij onze afdeling die zorg draagt voor alle retouren. Zij zullen contact opnemen voor verdere instructies voor het verzenden van de retour.